Sustainability talk 16

AEBはESCのようなエポックとなると思いますか?

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Detroit / USA

現在 IIHSがこれらのシステムを理解するためにテストを行なっています。
これから数か月以内にこのシステムをNCAPの一部、規制の一部として取り入れるか否かの決定を下すことになっています。
まだプロセス中で、決断を下すために必要な情報のすべてを得るために懸命に作業している最中なので今内容を明かすことはできませんが。
この種の後部衝突は大きな問題なので、ワ―ニング警報にしろ、衝突回避ブレーキ(crash eminent braking)にしろ、その他のテクノロジーにしろ、重要な問題であることを我々は充分承知しておりこれらから目を離すことはありません。
もっとお話できればよいのですが、きっと近いうちにできるようになると思います。

自動運転システムのような新しいテクノロジーは、安全性にどのような影響を及ぼすと思いますか。

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Detroit / USA

正しくやりさえすれば、人命を救う可能性を持つテクノロジーだと思います。
これらは最初が肝心なテクノロジーの好例であり、第一印象をつくるチャンスは一度しかありません。
消費者が自動運転のようなテクノロジーを良いと思い、受け入れるには、安全の確証が必須です。
また、規制当局として安心するには、これらのシステムが安全であることを確信する必要があります。
ですから、バッテリー車や燃料電池車のようにこれらの問題をじっくりと調べ、メーカーの動きをフォローするチームを配備しています。
弊局が最近出した自動運転に関するポリシー・ステートメントに関してはすでにご存じの事と思いますが、これは本当に興味深いチャレンジです。
というのは、一般大衆はクルマが自動的に運転するか、自分(人間)が運転するかの黒白どちらか、というようなことと思いがちです。
しかし現実はもっと複雑で、特に初期の段階では、人間がほとんどの運転をするが、クルマがレーンキーピングをしてくれるシステムだとか、レーンキーピングとアダプティブ・クルーズコントロールの組み合わせだったりするからです。
これらのシステムに対しての我々の第一の責任はシステムの安全性、そして安全性を高めることを確認することです。
これらのすべてが以前にあなたがお話された電子業界につながります。
車両においてコンピュータやセンサーのパワーがこんなにも早く加速していることは、驚異的に思います。
燃費の面でも2025年までに燃費をおよそ2倍にする事ができるのも、多分に今日の車のスマート化のおかげでありエンジンノックをなくすことやリーンバーン・テクノロジーが利用できる、等々のおかげです。
安全性に関しても同様です。
エレクトロニクスの信頼性を確認するために、その道の専門家を呼んでしっかりとしたアプローチをとっています。
この複雑さを確認できれば安全面でかなりのメリットが得られます。
しかしそれもソフトウエアをチェックし、ハードウエアをチェックし、システム全体をテストしてきちんとした状態にしたうえで、現実に起こる衝突の状況になった時に予想通りに機能してくれることを確認したうえでのことです。
ですから、チームが一丸となってエレクトロニクスの信頼性の課題に対処しているのです。

Will AEB become as epoch-making as ESC in terms of safety?

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Detroit / USA

Obviously you have IIHS now doing tests to understand those systems. We have said that within the next few months, we will decide whether or not to move forward with those systems as part of regulation. So I can't spoil the surprise. We're still going through the process on that in order to make the decision, these guys have been working their tails off to get all the information we need to put in front of myself and the Administrator to make a decision. Those kind of rear-end crashes are a significant portion of the problem and whether it's warning or crash imminent braking, or other technologies, it's something we've got our eye on because we know it's a serious problem. I wish I could tell you more. We will be able to talk more soon, I'm sure.

How do you think new technologies such as autonomous driving affect safety?
What is the role of the electronics industry in driving advanced safety technologies?

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Detroit / USA

These are technologies that have real potential to save lives if they're done right. These are good examples of technologies where we have to get it right the first time. You only get one chance to make a first impression. If consumers are going to be excited about and adopt technology like autonomous driving, they need to know they are safe. If we are going to be comfortable as a regulating agency, we need to know those systems are going to be safe. That's why, like with batteries and fuel cells, we've got a team of people who are closely looking at these issues, following what automakers are doing. You are probably familiar with our recent policy statement on autonomous driving. It's a real interesting challenge, because all too often in the public's eye, it's a simple black and white issue, either the car drives itself or you drive it. The reality is going to be more complicated than that, especially in the early years where we will have systems where you drive the car most of the time but maybe the car will keep itself in its own lane, or have a combination of lane keeping and adaptive cruise control. Those are the kind of systems where our job number one is ensuring the systems are safe and then also that they are improving safety.

All of this ties to what you actually talked about, the electronics industry. I am continually amazed at how fast the computing power and sensing power are accelerating in vehicles. Even on the fuel economy side, our ability to nearly double the fuel economy by 2025 is in large part due to how smart cars are now, how close you can come up to the edge of [engine] knock, how you can use lean-burn technology. It's the same thing when it comes to safety. Part of what that means is, this is why again we've got a pretty robust approach to bringing together experts to ensure that electronics are reliable. Once you ensure this complexity, you can have significant safety benefits but only if we know that software's been checked, hardware's been checked, the full system has been tested under rigorous conditions to show that when you are in a real-world crash situation, they'll act as you expect. So we've got a whole team working on the whole issue of reliability of electronics.