Sustainability talk 16

自動運転車はアメリカでどのように受け入れられるでしょうか?

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Detroit / USA

冗談ですけれど、私の答えは、「彼らに聞いてください」ですね。
しかし我々が見るに、アメリカが自動運転を受け入れるのは、はまず安全性、信頼性、サイバーアタックからの安全性、プライバシーの保護等に関して安心できてからだということです。
まだ業界には出ていないのでまだ分からないかも知れませんが、業界の多くの人々はテクノロジーが成功するための必要条件をよく把握していると思います。
NHTSAの絶対条件は当然ながらこれらのシステムの安全性です。
自動運転車における技術革新は進んでいます。
我々は全てのメーカーとのコンタクトを絶やさず、常にそれらを把握し、その先を行くことを心がけています。
全自動運転車が大々的に登場するのはまだ10年、20年先のことだと思いますが、もしも業界がそれよりも早く動くようであれば、我々もエキスパートがいるので、それに対応して行く覚悟です。

V2X コミュニケーションの役割:有効な車対車、車対インフラ等のコミュニケーションで何ができますか?

基本的には最初に話した事に戻りますが衝突を回避する時代に移行することができるか、ということであり、これこそがV2V コミュニケーションが約束することです。
これも近々に決定が下されることなので今話せることは限られるのですが、この技術はその可能性として、警報ワーニングに対応することのできる負傷していない運転者を巻き込んだ衝突事故の80%を回避することができるでしょう。
場合によっては負傷した運転者にも当てはまりますが、おもに警告のシグナルに反応することを認識する負傷していない運転者に焦点をあてています。
私も実際に運転してみましたが、非常にエキサイティングなテクノロジーでした。
しかし我々の根幹にたちもどると、このテクノロジーを取り入れるのであれば、安全性、信頼性、安心面での確認をしなくてはなりません。
しかしこのテクノロジーは安全のために車両同士がコミュニケーションをとるだけでなく、排気ガスを低減したり、事故現場の初期対応をより速くする可能性などを持っています。
基本的なラジオ装置は安全性、環境、経済面でのメリットなどのインフラの土台となりえますが、まず我々がしなくてはならないことは、そして我々が注目していることは、この技術が完成したものであるかどうか、さらに調査をするか、規制を施行するか、その間に何かするのか。
今これらの疑問を自分たちに投げかけているところです。
この技術の可能性を否定する人はいないと思いますが、我々は、今これを進めるべきかの判断を検討しています。
ここでもスタッフが昼夜を問わず作業をして、これを理解するためのデータを準備しているところです。
これも、もうすぐお話することができるようになると思うので、待っていてください。

車両のコンパティビリティの解決策は何でしょう?

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Detroit / USA

私の答えは、「これは将来お話しするトピック」だということ。
なぜならこれは大きな質問で、業界もこの問題に自発的に取り組んで色々とやっています。
またこれは、常に変化し続ける問題でもあります。
技術や車種vehicle typeも変わっていくので、到底今日良い回答を提供することは難しいでしょう。

How do the people accept automated driving in the US?

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Detroit / USA

My joking answer is you have to go out there and ask them.
But from our perspective, if Americans are going to accept autonomous driving, they have to have a confidence that it is going to be safe, they have to have a confidence that it's going to be reliable, they have to have a confidence that it is going to be secure from cyber attacks, they have to have a confidence that their privacy is going to be protected. So I think it's too early to know because they're not in the industry yet, but I do think many people in the industry have a good feeling for what those must-haves are if that technology is gong to be successful. At NHTSA, you wouldn't be surprised to know our first and most important must-have is that those systems are safe. There's a lot of technological progress happening with autonomous vehicles. We're in touch with all the automakers and we try to stay on top of it and ahead of the game. I think with fully autonomous vehicles we still have a decade or two before it has a chance to go large scale. But if the companies move faster than that, we're determined to be ready, we have experts on staff to make sure that happens.

The role of V2X communication: what could be done with effective car-car and car-infrastructure communication?

At the base level, it gets back to what we talked about in the beginning, can we move to an era where we are avoiding crashes in the first place. That's exactly the promise of vehicle to vehicle communications. This is another one of those decisions that's eminent, so there's only so much we can go into right now but this technology could potentially address 80% of crashes involving unimpaired drivers who are aware enough to respond to those warning signals. I've driven in those vehicles. It's incredibly exciting technology, but again it gets back to our foundation, which is, if we are going to move forward with this technology, we have to make sure it's safe, it's reliable, it's secure. But it's not just about vehicles communicating with each other for safety, there's also the potential to cut emissions, get first responders out to an accident more quickly with this technology. The basic radio device could be a foundation of infrastructure for safety, environmental, and economic benefits, but the first thing we have to do, and that's what we are focused on, is determine if the technology is ready or not, and do we move forward with more research or regulation, or do we do something in between. That's the exact question we are asking ourselves right now. I don't think anyone denies the potential of this technology, but we are trying to decide are we ready to move forward now. Again, we have people working night and day to get us the research, the data so we can understand it. Stay tuned, we'll be talking about this very soon.

What is the solution to vehicle compatibility?

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Detroit / USA

I look at this one quickly and my answer would be that this is a topic for future conversation. It's a very big question; there's been some great voluntary work on the part of the industry to address this. It's also an issue that is changing all the time, technology is changing, and vehicle types are changing.
So I would be hard pressed to give you a good answer on this one today.