Sustainability talk 16

我々が自動車のリスクを語る時、我々は常にデータに立ち戻り、データが語るストーリーに耳を傾けるのです。

デビッド・フリードマン 米国運輸省道路交通安全局 局長代理

写真:デビッド・フリードマン

アメリカは自動車大国である。
自動車が無ければ、ほぼ、何もできないだろう。
その自動車大国の悩みは、ほぼ、世界の自動車交通の悩みとなる。
アメリカの現在の悩みと未来は、ほぼ、自動車交通の悩みと未来である。
NHTSA新局長代理が語るのは、アメリカ自動車交通の現在と未来と試行である。

あなたは米国における交通安全改良のためのクルマに関するキ―領域は何だと考えていますか?

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Detroit / USA

NHTSAでの我々の使命は可能な限り衝突事故を回避すること、回避できない場合は乗客や周囲の人たちの安全をできる限り確保することです。
我々は長年の間この問題の対応に2つのアプローチを適応してきました。
ひとつは人々の行動を変える事で、シートベルトの着用を推進すること。
最も効果的な安全ツールは最もシンプルなもので、すなわちシートベルトです。
今では約86%のアメリカ人がシートベルトを着用しており、大きな進歩をとげていますが、これは助成金やquick ticket program等により警官がシートベルトの着用確認を徹底しているおかげなのです。
しかし高速道路での死亡事故の約半数はシートベルトをしていなかったことに原因があります。
ですから、死亡事故を減らすにはさらなる努力が必要なことは明らかです。
行動を改善させ、規制の実施を徹底させること、教育を徹底することで人々がシートベルト不着用、酔っ払い運転、わき見運転などの過ちを犯さないようにしてゆく。
これらのヒューマンエラーが毎年あまりにも多くの人命を犠牲にしているのです。
現実には、現在アメリカで起きる道路での衝突事故の90%以上がヒューマン・エラーによるものです。
人間は完璧ではないからこのような間違いを犯し続けます。
教育と交通法の施行が非常に重要ですね。
なぜなら結局車を運転するのは人間だということは変わらないし、間違いを犯すのは人間なのだから。
運転免許、手続き、ドライバーのトレーニング、教育などを改善し、酔っぱらい運転をしたり、シートベルトをしていなければ誰かがそれを見ていて、捕まるのだという意識を徹底させることが重要だと思います。
もうひとつは、テクノロジーを使って車の安全性を高めること、または衝突を未然に防ぐこと。
NHTSAでは常に車両をより衝突に耐えうるものにすることに専念してきました。
これは変わりませんが、テクノロジーを使って衝突事故を未然に防ぐという将来の可能性に大きな期待をかけています。
我々は様々なテクノロジーの選択肢を研究してこれらの問題を軽減、または未然に防ぐことができるのではないかと期待しています。

When we talk about vehicle risks, we always go back to the data and look at the story the data tells.

What do you consider key areas for road safety in the US (in relation to vehicles)?

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Detroit / USA

Our mission here at NHTSA is to avoid crashes where we can and if you can't avoid the crash ensure that vehicle occupants and those around them are as safe as possible in the event of a crash. We have a long history of a couple of different approaches to taking on this problem. On one side, it's changing behavior, for example, getting people to buckle up. One of the most effective safety tools is one of the simplest - the seatbelt. We had a lot of success; 86% of Americans wear seat belts which has been big progress over the years thanks in large part to grants and Click It or Ticket [enforcement] programs, where we support police efforts to make sure people buckle up. And yet about half of highway fatalities are unbelted occupants. Clearly there's more work to be done when it comes to reducing fatalities. Improving behavior, getting good enforcement, getting education out there so people avoid making those classic bad decisions - driving unbelted, drunk driving, distracted driving. All these sources of human error that cost far too many lives every year.

The other side is using technology to make vehicles safer [in a crash] or to avoid those crashes in the first place. For all of NHTSA's existence, we've been focused on making vehicles more crash-worthy and that's not going to stop, but one thing we are excited about is we can potentially see a future where we can start using more technology to avoid those crashes from happening in the first place. The reality is human error is a contributor to over 90% of crashes on roads in the U.S. today. Humans aren't perfect, people continue to make mistakes. But what we can hopefully do is look at technology options to mitigate those problems or to avoid them in the first place.

So the most important thing is education and enforcement?

Education and enforcement are critical because at the end of the day humans are still driving the vehicle, and it's humans who can make those mistakes. If we improve everything from drivers licensing procedures, driver training, driver education, and ensuring that people know if you're driving around drunk or unbelted, someone is going to see and you will get caught.